سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه روابط میان ارزش ویژه ی برند مقصد گردشگری, رضایت و وفاداری

قسمتی از متن پایان نامه :

تعریف عملیاتی واژه ها و متغیر ها

می توان گفت: هر تعریف به همان نسبت عملیاتی می باشد که 1) از جانب پژوهشگر به دقت تعریف شده باشد.2) در کار پژوهش مفید و موثر باشد. 3) ابعاد علمی و منطقی داشته باشد. 4) در تمامی فرآیند پژوهش همان تعریف حفظ گردد. (ساروخانی،1382: 109)

در پژوهش حاضر از واژه هایی بهره گیری شده می باشد که نیاز به تعریف عملیاتی بر اساس اهداف  پژوهش دارند زیرا این واژه ها از دیدگاه های متفاوت و در مورد مصرف گوناگون می توانند تعاریف نظری و عملیاتی متعدد و متفاوتی پیدا نمایند.

ارزش ویژه برند مقصد: در این پژوهش، کوشش شده می باشد اندازه گیری ارزش ویژه برند یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران مورد مطالعه قرار گیرد که البته در مدل مورد بهره گیری به هر دو بعد رفتاری و ادراکی توجه شده می باشد. پس، پژوهش حاضر قصد دارد که مدل کونکنیک که بر گرفته از مدل آکر می باشد را در کشور ایران و روی مقصد گردشگری ماسوله مورد بازبینی قرار دهد. به صورت کلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر مبنای دو بعد ادراکی و رفتاری اندازه گیری می گردد.

تصویر برند: در این مطالعه, تصویر برند مقصد, با 11 سوال و گویه مورد سنجش قرار می گیرد, که این شاخص ها (سنجه ها), عبارتند از: تسهیلات و امکانات خرید مناسب, مکانی مناسب برای استراحت, محیطی آرام و ساکت, آب و هوای مطلوب, طبیعت و چشم انداز زیبا, حیات وحش زیبا, مردم مهمان نواز, صنایع دستی منحصر به فرد, جاذبه های فرهنگی جذاب, جاذبه های تاریخی جذاب, جذابیت کلی.

کیفیت ادراک شده: کیفیت ادراک شده ی بالا، از طریق تجربه طولانی مدت مرتبط با برند، شناخت مصرف کننده از متفاوت بودن و برتری ایجاد می گردد. زیثمال(1998) مشخص می کند که کیفیت ادراک شده، جزئی از ارزش ویژه برند می باشد، از این رو کیفیت ادراک شده بالا، مصرف کننده را به سوی انتخاب یک برند نسبت به دیگر برندهای رقیب، هدایت می کند. (ایمانی خوشخو و همکار,1389)

در اینجا, این متغیر توسط 9 سوال مورد سنجش قرار گرفته, که سنجه ها ی آن عبارتند از: هوای تمیز و پاک, مراکز اقامتی با کیفت, زیرساخت های (جاده ای و …) با کیفیت, امنیت جانی, قیمت های مناسب, کیفیت خدمت رسانی, محیط فیزیکی تمیز, دسترسی آسان, در نظر داشتن گردشگران.

آگاهی برند: آگاهی از برند نشان دهنده ی اندازه تجسم برند در ذهن مصرف کنندگان می باشد و می توان آن را در سطوح مختلفی اندازه گیری نمود. اغلب آگاهی از برند ارائه دهنده دو سطح شناسایی برندو یا یادآوری برند  می باشد. روش های مختلفی که آگاهی از برند را می سنجد به یاد داشتن برند توسط مشتری را ملاک قرار می دهد. مرحله اول تشخیص برند (آیا تاکنون این برند را دیده اید؟) بوده, سپس فراخوانی ذهنی برند، (چه برندهایی از این گروه محصولات را به یاد می آورید؟) بعد بالاترین برند در ذهن (نخستین برندی که به یاد آورده می گردد). و در انتها برند مسلط (تنها برندی که به یاد آورده می گردد) می باشد.

تأثیر آگاهی از برند در ارزش ویژه برند بستگی به زمینه (طبقه) و سطح آگاهی دارد. پایین ترین سطح بازشناسی مبتنی بر تست یادآوری کمکی که پاسخ دهندگان پس از دیدن مجموعه ای از نام های تجاری مربوط به یک طبقه محصول، آنهایی را که دیده یا شنیده اند، مشخص می کنند.

بازشناسی نام، پایین ترین سطح آگاهی می باشد. سطح بعدی فرخوانی یا بازخوانی(یاد آوری غیر کمکی) می باشد. در یاد آوری غیر کمکی از شخص خواسته می گردد تا برندهایی را که در یک طبقه محصول قرار دارند، نام ببرد. در این جا به پاسخ دهنده برای یادآوری نام کمکی نمی گردد. یادآوری غیر کمکی نسبت به بازشناسی کار مشکل تری می باشد. اولین برندی که در یادآوری غیر کمکی نام برده گردد جایگاه ویژه ای در ذهن مصرف کننده دارد, یعنی برترین نام در ذهن مصرف کننده (Top of mind) یا برند مسلط می باشد. (ایمانی خوشخو و همکار,1389)

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف کلی(اصلی)

مطالعه روابط میان ارزش ویژه ی برند مقصد گردشگری, رضایت و وفاداری گردشگران, در شهرک توریستی ماسوله

1-4-2 سایر اهداف

  • مطالعه تأثیر آگاهی از مقصد بر تصویر و کیفیت درک شده ی مقصد
  • مطالعه تأثیر تصویر مقصد بر کیفیت درک شده از مقصد
  • مطالعه تأثیر تصویر مقصد بر رضایت گردشگران
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • مطالعه تأثیر کیفیت درک شده ی مقصد بر رضایت گردشگران
  • مطالعه تأثیر تصویر مقصد بر وفاداری به مقصد
  • مطالعه تأثیر کیفیت درک شده ی مقصد بر وفاداری به مقصد