سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

  تأثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان

قسمتی از متن پایان نامه :

1-1     اهمیت و ضرورت پژوهش

این روزها دانش بیشترین ارزش را در سازمان­ها دارد (بریتو[1] وهمکاران،2010) و موفقیت شرکت­ها در قرن 21 با در نظر داشتن بازارهایی که هر روز رقابتی­تر می­شوند منوط به بهره گیری از دانشی می باشد که شرکت­ها در فرایندهای کلیدی خود به آن نیاز دارند (ان.دی.للا و همکاران،2001). و با در نظر داشتن اینکه نیاز اساسی سازمان­ها در این عرصه رقابتی دانش جدید و نو می باشد، و این همان چیزی می باشد که موجب پیشرفت سازمان­ها در سطح ملی و فرا ملی شده می باشد و بوسیله همین دانش سازمان می­تواند از سازمان­های دیگر پیشی بگیرد. و دانش یعنی همان چیزی که کارکنان سازمان می­دانند. و کارکنان بایستی در پی افزایش آن در سازمان باشند. در این بین سازمان­هایی که درجه بالایی از خلاقیت و عملکرد کاری دارند دانش خود را به صورت تاثیر مدیریت می­کنند (کورادو و راموس[2]،2010). بیشتر شرکت­های خصوصی به اهمیت دانش و مدیریت آن برای کسب مزیت رقابتی و بقا در صحنه رقابتی پی برده اند. سرعت بالای توسعه تکنولوژی های جدید و ارتباطات دیجیتال منجر به افزایش اهمیت مدیریت دانش به عنوان یک منبع حیاتی برای کسب مزیت رقابتی گردیده می باشد (ان.دی للا،2010) تجربه نشان داده می باشد که موضوع مدیریت دانش بحثی نیست که اهمیت خود را از دست دهد بلکه با در نظر داشتن سرعت تغییرات محیط ارزش آن روز به روز بیشتر می گردد مدیریت دانش که دانش را در سازمان به حرکت در می­آورد و ما­بین کارکنان به چرخش در می­آورد و با به چالش کشیدن دانش موجب افزایش می­گردد و از ایستا بودن دانش که موجب از بین رفتن دانش می­گردد جلوگیری می­کند. انتقال دانش و اطلاعات در سطح کلان و خرد بین افراد و سازمان­ها بستگی به افراد دارد که این انتقال را تسهیل وتسریع می کنند. در نتیجه تمام عواملی که مشوق ارتباط بین فردی و یا مانع آن باشد بر مبادلات اطلاعاتی افراد نیز تأثیرگذار خواهد بود، به همین دلیل اهمیت ارتباطات و تعاملات مبتنی بر اعتماد و هنجارها میان افراد در گسترش و کاربرد دانش مورد تاکید قرار گرفته می باشد. و از سوی دیگر مفهوم سرمایه اجتماعی به پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به عنوان منبعی با ارزش تصریح دارد، و با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف اعضاء می­گردد. در غیاب سرمایه اجتماعی، سایر سرمایه­ها تاثیر خود را از دست می­دهند و پیمودن راه های توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی، ناهموار و دشوار می­گردد (دوستار و همکاران،1391). و در نظر داشتن اهمیت مدیریت دانش در سازمان­ها در پی دستیابی شناخت عوامل موثر بر اجرای مناسب راهبرد سازمانی را بدنبال دارد.

هدف اصلی این پژوهش شناسایی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی ومدیریت دانش در سازمان مورد مطالعه می باشد. تا چگونگی تاثیرگذاری میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش و نیز تاثیرگذاری بین بعد ساختار سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش، بعد شناختی سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش و بعد ارتباط ای سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش را جستجو کنیم. این پژوهش به مطالعه تأثیر این دو مقوله در شعب بانک­­های غرب گیلان به عنوان یک سازمان خدماتی که مسئولیت ارائه خدمات روزمره به مشتری را دارد و با در نظر داشتن سیستم­های حال بانک­ها و اتئلاف زمان و برای سهولت کار مشتری و غنیمت شماری زمان مشتری و ارائه خدمات بهتر و رضایتمندی مشتری که از کار اصلی بانک­ها می باشد، می­پردازد. لذا ضرورت و اهمیت این پژوهش و تأثیر این دو دارایی ناملموس و راهبردی در موفقیت سازمانی و کاهش عدم اطمینان و جلوگیری از روش آزمون و خطا در مدیریت نمایان می­گردد.

[1] Brito

[2] Curado andramos

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

اهداف اصلی پژوهش:

–          سنجش سرمایه اجتماعی در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

اهداف فرعی پژوهش:

–          سنجش تأثیر سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه شناختی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان.

–          سنجش تأثیر سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش در شعب بانک­های غرب گیلان