سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه روابط میان ارزش ویژه ی برند مقصد گردشگری, رضایت و وفاداری

قسمتی از متن پایان نامه :

  • وقوع جنگ تحمیلی و رکود صنعت گردشگری در کشور:

پس از پیروزی ا نقلاب اسلامی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 1359 و قرار گرفتن دهها شهر و هزاران روستا در غرب کشور(اکثراً در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و غیره)، در زمره مناطق جنگی از یک سو و بمباران بسیاری دیگر از شهرها و استانهای کشور توسط هواپیماها و موشک های دوربرد عراقی ها از سوی دیگر، امنیت توریست به شدت در کشور کاهش پیدا نمود. چنانکه این امر باعث گردید که تعداد توریست های خارجی از بیش از 678 هزار نفر در سال 1356 به حدود 147 هزار نفر در سال 1358کاهش یابد.

یکی دیگر از علت های کاهش رونق گردشگری در ایران در این دوره، از بین رفتن بسیاری از تجهیزات و خدمات و زیر ساخت های مورد بهره گیری در صنعت گردشگری، و یا واگذار کردن بسیاری از آنها به دیگر نهادها و سازمان های غیر مرتبط  با صنعت گردشگری در کشور بود. چنان که طبق مصوبه شورای انقلاب در سال 1358 چهار شرکت فعال در امر گردشگری که قبل از انقلاب شکل گرفته بود (شرکت سهامی گشت های ایران، شرکت سهامی مرکزخانه های ایران، شرکت سهامی سازمان مراکز جهانگردی برای ورزشهای زمستانی، شرکت سهامی تأسیسات جهانگردی) در یکدیگر ادغام گردید و تحت عنوان “سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی”  شروع به فعالیت نمود. همچنین در سال 1358 با تصویب شورای انقلاب اداره 144 واحد پذیرایی موجود در کشور و 12 هتل وابسته به بنیاد علوی به سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی سپرده گردید؛ اما در سال 1361 اداره هتل های یاد شده از این سازمان سلب و به بنیاد  مستضعفان برگشت داده گردید, همچنین در سال 1359 از مجموع واحدهای  پذیرایی واگذار شده به سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی 120 واحد آن که  در جریان انقلاب سو خته یا ویران شده بود، تعطیل بود. در طول جنگ عراق علیه ایران تا پایان جنگ در سال 1367 این محدودیت ها در صنعت گردشگری ایران کماکان مشهود بود.

  • برنامه های توسعه کشور و رونق مجدد کارکردهای توریستی در ایران:

الف – برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کارکردهای توریستی آن (1372- 1368)

اولین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور اکثراً با توجه بازسازی خرابی های جنگ در سال 1368 تدوین گردید. در عین حال در این برنامه برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، بصورت مستقل برای صنعت گردشگری سیاستگذاری و برنامه های ویژه ای مدون گردید. استراتژی های بخش صنعت گردشگری در این برنامه عبارت بودند از :

  • اولویت دادن به اصل خود کفایی در صنعت جهانگردی از طریق تشویق، ترغیب و ایجاد تسهیلات لازم برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این زمینه.
  • گسترش مبادلات و همکاری های بین المللی و تقویت همبستگی میان مسلمانان جهان به مقصود زمینه سازی جهت صدور انقلاب و توسعه تفاهمات بین المللی و انتقال نکات مثبت و سازنده سایر فرهنگ ها به داخل کشور.
  • بهره گیری از هنرهای سنتی و مصنوعات داخلی در ساخت تأسیسات و واحدهای اقامتی به مقصود جلوگیری از ورود مظاهر فرهنگ غیر ایرانی.

در پایان برنامه اول توسعه 1372 تقریباً تمامی اهداف برنامه در بخش گردشگری متحقق گردید، و این نسبت در بعضی موارد بیش از برنامه بود. لیکن مواردی نیز کمتر از اهداف برنامه اتفاق افتاد.

ب – برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کارکردهای توریستی آن (1377-1373)

در برنامه دوم توسعه کشور نیز همچون برنامه اول خط مشی های اساسی، استراتژی ها و اهداف کمی و کیفی صنعت گردشگری مد نظر قرار گرفت و چشم انداز توسعه آن ترسیم گردید؛ بطوری که بعضی از مهمترین اهداف کمی تحول آفرین بخش گردشگری در این برنامه عبارت بودند از:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

هدف کلی(اصلی)

مطالعه روابط میان ارزش ویژه ی برند مقصد گردشگری, رضایت و وفاداری گردشگران, در شهرک توریستی ماسوله

1-4-2 سایر اهداف

  • مطالعه تأثیر آگاهی از مقصد بر تصویر و کیفیت درک شده ی مقصد
  • مطالعه تأثیر تصویر مقصد بر کیفیت درک شده از مقصد
  • مطالعه تأثیر تصویر مقصد بر رضایت گردشگران
  • مطالعه تأثیر کیفیت درک شده ی مقصد بر رضایت گردشگران
  • مطالعه تأثیر تصویر مقصد بر وفاداری به مقصد
  • مطالعه تأثیر کیفیت درک شده ی مقصد بر وفاداری به مقصد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید